15.06.2020 Poniedziałek
Zestaw ćwiczeń porannych
1. Marsz z piłką na głowie – ręce trzymamy na piłce
2. Przekładanie miarowo piłki z ręki do ręki.
3. Unoszenie piłki na stopie, pozostanie przez kilka sekund na jednej nodze.
4. Podrzucanie i łapanie piłki.
5. Rzucanie piłki do kosza, miski.
6. Slalom między piłkami rozłożonymi w równych odległościach na dywanie.
„Po czym można poznać lato?” – praca plastyczna doskonaląca umiejętność przekazywania informacji
w formie graficznej, ekspresja twórcza. Dziecko dostaje kartkę papieru. Dziecko rysuje to,
co kojarzy mu się z latem.
16.06.2020 Wtorek
„Gdy idzie burza, to…” – technika niedokończonych zdań, dyskusja na temat tego, jak zachowywać
się w czasie burzy. Jak się zachowywać, gdy zbliża się burza? Gdzie można się schronić?
(w sklepie, w samochodzie). Czego nie można robić? (stać w wodzie, chować się pod drzewem). Jak
zachowywać się w czasie burzy w domu? (pozamykać okna, wyłączyć urządzenia elektryczne, bo
uderzenie pioruna może spowodować porażenie).
Utrwalenie właściwych zachowań w czasie burzy. Co można zaobserwować na niebie po burzy
w słoneczny dzień? (tęcza) – załącznik – wyklej kulkami plasteliny
17.06.2020 Środa
„Jak powstaje tęcza?” - https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=qigLVHVd5j0
Film edukacyjny pokazujący jak powstaje tęcza, jakie to zjawisko?
Przeliczanie i podawanie nazw kolorów tęczy. Z jakich kolorów składa się tęcza? (czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, indygo, fioletowy). Prosi o przeliczenie kolorów występujących w tęczy.
„Tęczowe tosty” – zabawa plastyczna. Dziecko dostaje przypieczoną kromkę chleba tostowego
na talerzyku oraz czyste, nowe pędzle. Rodzic rozkłada miseczki, do których dziecko
wlewa mleko i zabarwia je barwnikami spożywczymi w kolorach tęczy. Dziecko maluje tęczowe
tosty (zgodnie z sekwencją kolorów w tęczy). Tosty można potem zjeść.
18.06.2020 Czwartek
„Rysujemy łąkę” – zajęcia plastyczne. Dziecko rysuje swoją łąkę. Rodzic pyta po skończonej pracy po się na niej znajduje? Dziecko dzieli na sylaby rośliny i zwierzęta znajdujące się na łące.
Przykład: łąka łą-ka, motyl mo-tyl, kwiaty kwia-ty, bocian bo-cian
19.06.2020 Piątek
„Bananowe lody” – przygotowanie lodów. Rodzic wraz z dzieckiem przygotowują lody z bananów.
Przekrajają owoce na pół, nabijają na patyczki do lodów, maczają w jogurcie greckim i w różnych
posypkach. Na koniec wkładają do zamrażalnika.
„Zabawa matematyczna z pomponami” – zabawa doskonaląca chwyt i przeliczanie. Kolorowe pomponiki, kulki polimerowe lub inne okrągłe przedmioty możliwe do przenoszenia za pomocą szczypiec kuchennych. Na stoliku leżą karteczki z liczbami od 1 do 10 oraz rozsypane kuleczki. Zadanie położyć przy każdej karteczce odpowiednią liczbę kulek, przenosząc pompony za pomocą szczypiec.