Poniedziałek 08.06.2020
Badamy wodę – eksperyment
1) obserwacja wody (określanie koloru, wyglądu, stanu skupienia)
2) wąchanie wody (określanie zapachu)
3) próbowanie wody (określanie smaku)
Wspólnie z dorosłą osobą dziecko wyciąga wnioski.
Wytnij kwadraty z muszlami, posegreguj według kształtu, policz ile jest muszli danego wzoru, pokoloruj wybrane muszelki. – załącznik
Wtorek 09.06.2020
Zapoznanie dzieci z wierszem i uświadomienie jak ważna jest woda w życiu ludzi, zwierząt i roślin.
M. Jankowiak „Woda” czyli wszystko zaczyna się w chmurach:
Mała chmurka zapłakała,
Kropelkami świat zalała,
Zasiliła rzeki w wodę,
Ożywiła nam przyrodę.
Dzięki wodzie wszystko żyje,
Każdy ją na świecie pije,
Mały kwiatek, wielkie drzewo,
Które pnie się, aż pod niebo.
Wodę, piją także dzieci,
Taką co ze źródła leci,
Bo by rosnąć, aby żyć,
Trzeba czystą wodę pić.
Uświadomienie dzieciom, że woda to skarb, bez którego nie mogłoby istnieć życie na ziemi i dlatego należy o nią dbać i ją oszczędzać.
Ćwiczenia oddechowe:
Wesołe zabawy z wodą, czyli puszczanie baniek mydlanych (ćwiczenie oddechowe)
Składniki potrzebne na domowy płyn do baniek mydlanych:
- woda
- płyn do mycia naczyń
- gliceryna
Środa 10.06.2020
Zabawa naśladowcza
Naśladowanie odgłosów deszczu za oknem.
Kap, kap, kap – pukanie rozłożonymi dłońmi o uda.
Puk, puk,puk – dłonie w piąstkę, stukanie kostkami palców o podłogę.
Szu, szu,szu – pocieranie dłonią o dłoń.
Chlup, chlup, chlup – klaskanie dłońmi nad głową / jak najwyżej.
Do czego potrzebna jest woda? – załącznik
Piątek 12.06.2020
Praca plastyczna – wykonaj podobne akwarium jak na obrazku, rybki zrobisz z nakrętek – załącznik
Znajdź rybki na obrazku jest ich 10; zaznacz je - załącznik