Poniedziałek 25.05.2020
" Robot dla Mamy"- słuchanie wiersza A. Wacławskiego
Dziecko
Nasza mama już od rana
jest straszliwie zabiegana.
Wciąż zakupy, gotowanie,
co dzień trzeba robić pranie.
Dziecko
Tyle ma na głowie mama,
ciągle chodzi niewyspana.
Nie odpocznie też w niedzielę,
bo wciąż pracy ma tak wiele.
Dziecko
Sterta cała prasowania
i pokoje do sprzątania.
Jak to mama wytrzymuje?
Dziecko
Ja dziś mamę uratuję!
Dziecko
Sprzątniesz ten bałagan cały?
Dziecko
Nie! Mam pomysł doskonały.
Dziś robota jej zrobimy,
mamie w pracy tak ulżymy.
Robot ten, uwierzcie dzieci,
wnet posprząta wszystkie śmieci.
Dziecko
Drzwi i okna on umyje,
dziurę w spodniach mi zaszyje.
Co dzień zrobi też sprzątanko,
będzie czyste w mig mieszkanko.
Dziecko
I za mamę też pozmywa,
niechaj mama odpoczywa.
I odkurzy, zrobi pranie,
też przyrządzi nam śniadanie.
Dziecko
Tak! I obiad ugotuje,
i podłogi wypastuje,
sam odkurzy wszystkie śmieci,
zróbmy więc robota, dzieci!
Dziecko
Ale jak my go zrobimy?
Dziecko
Różnych rzeczy naznosimy,
szmatek, mioteł wprost bez liku,
wiader, misek stos z plastiku.
Do zmywania gąbek kilka,
przyda się też druciak, myjka.
Dziecko
I patelnia, garnków trochę,
gdyby robot miał ochotę
nam usmażyć kotleciki,
jajecznicę, omleciki.
Dziecko
Więc wszystkiego dopilnujmy
i robota skonstruujmy.
Dziecko
Robot wyszedł nam wspaniały,
wręcz do pracy doskonały!
To cudowna jest maszyna,
Niechaj pracę rozpoczyna.
Włączam przycisk start – czerwony.
Robot
Je-stem nie-za-do-wo-lo-ny!
Sa-mi się do pra-cy weź-cie
i po-móż-cie ma-mie wresz-cie.
Nie mar-nuj-cie ani chwil-li,
niech się każ-dy z was wy-si-li.
Bo naj-bar-dziej cie-szy ma-mę,
gdy zro-bi-cie wszyst-ko sa-me.
Dziecko
Robot sprzątać nie ma chęci,
Chce od pracy się wykręcić.
Wcisnę guzik fioletowy.
Robot
Nic nie ro-bię, nie ma mo-wy.
Ro-bot nie-po-trzeb-ny wca-le,
po-ra-dzi-cie so-bie sa-mi,
bar-dzo wie-rzę w was, ko-cha-ni.
Dziecko
Bardzo miłe to, co mówisz,
widać, że nas trochę lubisz.
My cię chętnie posłuchamy,
sami wszystko posprzątamy.
Robot
Chodź-cie dzie-ci wszyst-kie do mnie,
ja się że-gnam, nic tu po mnie.
Wszyst-ko ro-bić już u-mie-cie,
Je-śli tyl-ko bar-dzo chce-cie.
Dziecko
Rad nam dobrych użyczyłeś
i w dzieciaki uwierzyłeś.
Za to bardzo cię lubimy,
wcale stąd nie wypuścimy.
Robot
Bę-dzie bar-dzo mi przy-je-mnie,
gdy zro-bi-cie so-bie ze mnie
ja-kiś przed-miot po-ży-tecz-ny,
co w Dniu Ma-my jest ko-niecz-ny.
Dziecko
Co niezbędne dzisiaj będzie?
Dziecko
Kwiatki muszą pachnieć wszędzie.
Robot
A więc wa-zon ze mnie stwórz-cie
i bu-kie-ty kwia-tów włóż-cie.
Mama (wchodzi)
O! Jak wszystko ułożone,
kurz wytarty, zamiecione.
Posprzątane jest w kącikach,
piękny zapach czuć sernika.
Ale czysto to i miło,
może mi się to przyśniło?
Czy tu były krasnoludki,
może z Marsa ufoludki?
Kto porządek zrobił taki?
Dziecko
Mamo! Przecież to dzieciaki.
Dziecko
My z okazji Święta Mamy
zrobiliśmy wszystko sami.
Dziecko
Trochę robot nam pomagał,
bo porządnie nam nagadał.
Mama
Jaki robot? Co mówicie?
Dziecko
On tu dzisiaj był o świcie.
Teraz stoi tuż za tobą
i udaje wazon z wodą.
Dziecko
Wszystko ci powiemy potem,
jak to było z tym robotem.
Teraz usiądź za stoliczkiem
i poczęstuj się serniczkiem.
Dziecko
Jeszcze muszą być życzenia,
by spełniły się marzenia
i w imieniu wszystkich dzieci
wręczę mamie ten bukiecik.
" Narysuj swoją Mamę" - ćw. plastyczne
Wtorek 26.05.2020
Kwiatek dla Mamy" - wzór w załączeniu
" Kocham Cię ti amo je t~aime " - nauka piosenki (link w załączeniu) https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=IdxQW3jqYtA
Środa 27.05.2020
„Halo, słyszysz mnie?” – wykonanie telefonów z kubeczków, nawiązanie dialogu.
Dzieci siedzą parami przy stolikach. Każda para ma po dwa kubeczki po jogurtach i sznurek. N. pyta dzieci: Kto z was ma rodzeństwo? Kto ma siostrę? Kto ma brata? W co lubicie bawić się ze swoim rodzeństwem? Dzisiaj zrobicie telefon, którym będziecie mogli się świetnie bawić ze swoim rodzeństwem lub kolegami i koleżankami.
N. pomaga dzieciom zrobić otwory w kubeczkach. Dzieci przewlekają przez nie sznurek (około 3–4 m) i próbują zrobić na jego końcach supły w taki sposób, aby sznurek nie wypadał z kubeczków. Dzieci ustawiają się parami na dywanie ze swoimi „telefonami” i zaczynają prowadzić dialog według schematu: powitanie, przedstawienie się, zapytanie o pogodę, pożegnanie. • sznurek, kubeczki po jogurtach, nożyczki
Rytmika
– Dzieci poruszają się do rytmu granego przez N. na tamburynie: marsz, podskoki, bieg. • tamburyn
– Ćwiczenia oddechowe „Jadę hulajnogą”.
Dzieci stoją w kręgu. Na słowa N.: Hulajnoga przemieszczają się po sali, naśladując jazdę hulajnogą. Na słowo: Stop, dzieci zatrzymują się, odpoczywają. Biorą nosem głęboki wdech i powoli wypuszczają powietrze. Za drugim razem dzieci biorą wdech, przy wydechu podskakują, wołając: Hulajnoga!
– Rozśpiewanie (N. zwraca uwagę na dykcję dzieci).
Dzieci przykucają. Śpiewają pierwszą część rymowanki, powoli podnosząc się do góry, a drugą część – powoli przykucając. Dzieci powtarzają za N.: Słoń – ce wscho – dzi co – raz wy – żej (gama CDEFGAHC) I za – cho – dzi co – raz ni – żej (gama od końca CHAGFEDC)
– Omówienie treści piosenki
N. zadaje dzieciom pytania: Jak można jeździć na hulajnodze? Co mija miś, jadąc hulajnogą? Co się stało, gdy pędził? Jak wyglądał, wracając do domu?
– Utrwalenie piosenki Misiowata hulajnoga. https://www.youtube.com/watch?v=FBkwzgZ6Gp0
Dzieci słuchają piosenki odtwarzanej z CD lub granej i śpiewanej przez N. Powtarzają słowa w rytm melodii piosenki, śpiewają bez podkładu i z podkładem muzycznym. • CD
– Gra na instrumentach.
N. rozdaje: bębenki, trójkąty, grzechotki, kastaniety, kołatki, marakasy... Dzieli dzieci na trzy grupy. Jest dyrygentem orkiestry – pokazuje, która grupa w danym momencie ma grać. Wskazane dzieci grają do muzyki, starając się utrzymać rytm piosenki. Za drugim razem grają i śpiewają. instrumenty muzyczne
– Muzyczne wyciszenie.
Dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym. Słuchają utworu Polka Dziadek z CD, wykonując improwizację paluszkową do piosenki. • CD https://www.youtube.com/watch?v=wYSzeb6jrTM
Czwartek 28.05.2020
„Kocham Cię, Mamo! Kocham Cię, Tato!” – praca plastyczna.
Dzieci siedzą przy stolikach, przed sobą mają farby i kartkę. N. mówi: Zamknijcie oczy. Za chwilę coś powiem, a wy spróbujcie zobaczyć kolory, które wam się kojarzą z tym wyrazem: mama. Co widzicie? Jeden kolor? A może jest ich wiele? Czy to są plamy, kolorowe kreski, a może jakieś kształty? Teraz powiem drugie słowo, a wy zobaczcie, czy w waszej wyobraźni pojawiły się nowe kolory lub kształty: tata. Co teraz widzicie? Zapamiętajcie ten obraz. Otworzycie oczy i za pomocą farb spróbujecie namalować to, co sobie wyobraziliście. Dzieci malują farbami. • kartki, farby, pędzle, kubki z wodą
Ćwiczenia ruchowe
„Taniec dla rodziców” – do utworu Gdy dzieci tańczą. Dzieci tańczą na gazecie tak, by żadną stopą nie wyjść poza jej obręb. N. podaje kolejne komendy: skaczemy na prawej nodze, na lewej nodze, wokół własnej osi. Jeśli jakieś dziecko wyjdzie poza gazetę, odpada z zabawy i kibicuje innym. • CD, gazeta
Piątek 29.05.2020
utrwalenie piosenki " Kocham Cię.."
laurka dla Mamy w załączeniu