Poniedziałek 04.05.2020
https://www.youtube.com/watch?v=tluFKwo42EM&feature=youtu.be
"Na muzyce w przedszkolu" -nauka słów piosenki
Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.
Teraz zagra bęben, my idziemy wkoło. x2
Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.
Teraz grają janczary, my biegamy wkoło. x2
Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.
Teraz grają drewienka, my cwałujemy wkoło. x2
Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.
Teraz grają drumle, my skaczemy wkoło. x2
„Masaż” – dzieci siedzą w kręgu, jedno za drugim, i wykonują masaż pleców osoby siedzącej przed nimi zgodnie ze słowami i ruchami N.
Idą słonie, Dzieci kładą na przemian całe dłonie na plecach kolegi.
potem konie, Uderzają delikatnie piąstkami.
panieneczki na szpileczkach Stukają palcami wskazującymi.
z gryzącymi pieseczkami, Delikatnie szczypią.
świeci słonko, Dłońmi zataczają koła.
płynie rzeczka, Rysują linię.
pada deszczyk, Stukają wszystkimi palcami.
czujesz dreszczyk? Łaskoczą.
Wtorek 05.05.2020
"Co to ? Kto to?" -zagadki
(w załączeniu wyrazy do globalnego czytania -mama czyta wyraz i pokazuje na kartce, dziecko patrząc na nie powtarza ten wyraz)
-instrument, orkiestra, dyrygent, batuta
„Co to? Kto to?”– rozwiązywanie zagadek wprowadzających w temat dnia.
Może być dęty, może być i strunowy,
ważne, aby był do gry gotowy.
Piękne dźwięki nam wygrywa,
z nim piękna muzyka jest możliwa. (instrument muzyczny)
Jest to zespół niemały,
mogą w nim być skrzypce, a nawet organy.
Gdy wszyscy razem zaczynają grać,
to aż publiczność chce z foteli wstać. (orkiestra)
Zna go każde w przedszkolu dziecko,
zawsze stoi przed swoją orkiestrą
i porusza drewnianą pałeczką. (dyrygent)
Dyrygenta wszyscy się słuchają,
tylko na nią patrzeć mają.
Dzięki tej drewnianej pałeczce
wszystko uda się w każdej pioseneczce. (batuta)
Środa 06.05.2020
„Co słyszysz?”– zabawa
Włącz dowolną muzykę. Dziecko porusza się swobodnie w rytm muzyki. Gdy muzyka cichnie, dziecko zatrzymuje się, kucają i zamyka oczy. Zadaniem dziecka jest wsłuchać się w ciszę. Po upływie 5–7 sekund dziecko otwiera oczy. Pyta: Co słyszałeś, kiedy była cisza?
Gitara – kolorowanka w załączniku
Czwartek 07.05.2020
Powtarzanie rytmów
To najprostsza gra rytmiczna, którą dzieci bardzo lubią. Polega ona na powtarzaniu rytmów wystukanych / wyklaskanych / wygranych przez druga osobę. W tej najprostszej wersji nie potrzebujemy do niej żadnych pomocy! W tej zabawie można się bawić rytmem na kilkanaście różnych sposobów. Oto kilka z nich:
– wygrywamy rytm na swoim własnym ciele (klaszczemy w dłonie, tupiemy nogą, kiwamy głową, wzruszamy ramionami lub ich dotykamy, klikamy palcami, uderzamy w kolana) – dziecko powtarza wygrany rytm lub całą sekwencję ruchową (która musi być na tyle prosta, aby dziecko ją zapamiętało i powtórzyło)
– wystukujemy rytm na podłodze
– wystukujemy rytm na stole / krześle / ścianie / talerzu
Piątek 08.05.2020
Zabawy słuchowe w przedszkolu:
- Raz i dwa, raz i dwa, każdy klaszcze tak jak ja! – prowadzący wyklaskuje rytm, a inni starają się do precyzyjnie odtworzyć. Alternatywnie można tupać, śpiewać, kląskać i skakać do rytmu
- Krok za krokiem – w tej zabawie jedna osoba ma zawiązane oczy i podąża za dźwiękiem wydawanym przez kolegę za pomocą np. marakasu, zabawę można urozmaicić wyznaczając trasę papierową taśmą – za jej przekroczenie dziecko wraca na start lub odpada z gry;
- Ukryte dźwięki – w tej zabawie wykorzystujemy telefon lub przenośny odtwarzacz muzyki, np głośnik na bluetooth. Telefon lub głośnik chowamy w sali i puszczamy dowolną piosenkę z dziecięcego repertuaru. Zadaniem wybranych dzieci jest słuchać uważnie i odnaleźć ukryte urządzenie;
- Pudełko – zadaniem dzieci jest potrząsać pudełkiem, w którym ukryte są przedmioty codziennego użytku, np. klucze, telefon i zgadnąć co się z nich znajduje.