JAK WYGLĄDA WIEŚ?
Poniedziałek 23.03.2020
1. Rytmika – zabawy umuzykalniające.
– Dzieci poruszają się do rytmu granego przez N. na tamburynie: marsz, podskoki, bieg. • tamburyn
– Ćwiczenia oddechowe „Wrona bez ogona”.
Dzieci stoją. Biorą głęboki wdech i na wydechu liczą wrony: Pierwsza wrona bez ogona, druga wrona bez ogona, trzecia wrona bez ogona. Ćwiczenie powtarzamy trzy razy. N. zwraca uwagę dzieciom, żeby nie zużywały całego powietrza.
– Rozśpiewanie (N. zwraca uwagę na dykcję dzieci).
Dzieci śpiewają coraz wyżej : szur, szur, szur… łup, cup, cup…
Mówią z zatkanym nosem: umpa, umpa, umpa…hopla, hopla, hopla…
Mówią szeptem, wyraźnie: ćwir, ćwir, ćwir…tupu, tupu, tupu… żwawo, żwawo, żwawo.
2. Jak wygląda wieś? Omówienie ilustracji
https://przedszkolankowo.pl/2017/01/30/wiejska-zagroda-prezentacja-multimedialna/wiejska-zagroda-prezentacja-multimedialna-2/
Wtorek 24.03.2020
TEMAT: GDZIE MIESZKAJĄ KROWA, KOŃ, ŚWINIA, KURA?
„Kogo mogę spotkać na wsi?” – opowieść ruchowa.
N. czyta opowiadanie, dzieci wykonują ruchy odpowiednio do słuchanej treści: Jest ranek. Słońce powoli oświetla podwórko. Pierwszy na podwórku pojawia się kogut. Chodzi dumnie, wysoko stawia nogi, rusza głową na boki, nagle głośno pieje: kukuryku! Kury z niezadowoleniem kręcą się na grzędach, później jedna za drugą wychodzą z kurnika, gdacząc: ko, ko, ko, ko… Na podwórku robi się coraz weselej. Nareszcie z domu wychodzi gospodarz, jest bardzo wcześnie, dlatego gospodarz przeciąga się i szeroko otwiera buzię, ziewając. Między jego nogami prześlizguje się szara kotka, na pewno pójdzie na pole szukać myszki… Pora zadbać o swoje zwierzęta – myśli gospodarz i, mocno stawiając kroki, idzie w stronę stajni, bo tam czekają na niego dwa głodne konie. Gospodarz nalewa im wody i podaje widłami siano – gdy będzie cieplej, wyprowadzi je na dwór. Zadowolone konie wierzgają kopytami i rżą radośnie: iha, haha, iha, haha. Teraz pora wyprowadzić krowy z obory. Gospodarz otwiera ciężkie drzwi. Wita się ze swoimi czterema krowami, przywiązuje im specjalny sznurek – postronek – i trzymając go, wyprowadza krowy z obory. Krowy idą powoli, zatrzymując się co chwilę, mocno machają swoimi ogonami, aby odgonić muchy. Są na miejscu – to ogrodzone pastwisko, tutaj krowy cały dzień będą żuły trawę. Gospodarz odwiązuje postronek, tutaj krowy są bezpieczne. Czas wrócić do domu – myśli gospodarz. Wraca, aby zjeść śniadanie. Tak zaczyna się kolejny dzień w gospodarstwie wiejskim.
„K jak kura, k jak kaczka”
Dzieci siedzą w kręgu na dywanie. N. przypomina, co to jest głoska: Każde słowo, które wypowiadamy, składa się z głosek. Słowem jest moje imię (N. mówi swoje imię), a głoski to: (N. wymienia głoski, które składają się na jego imię). Następnie N. wymienia nazwy różnych przedmiotów w sali – najpierw sam mówi głoskę, na którą się dany przedmiot zaczyna, potem prosi o to chętne dzieci.
https://drive.google.com/file/d/1jrLrxlnTRHZyabsuxXPwT3qB7WaYyOiH/view